Producent autobusów Solaris zdecydował się na wkroczenie w nową generację modelu Solaris Urbino. Choć to nie pierwszy tak długi autobus solarisa, bo producent ma w swojej ofercie autobusy trójosiowe już od 1999 roku, to będzie pierwszy taki autobus elektryczny. Jego przeznaczenie to w głównej mierze rynek skandynawski, zarówno do przewozów miejskich jak i międzymiastowych.

Solaris Urbino 15 LE electric, źródło: Solaris

Dwie wersje Solaris Urbino 15 LE

Solaris Urbino 15 LE electric będzie dostępny w dwóch wersjach: z dwoma parami drzwi (2-2-0) lub trzema parami drzwi (2-2-1). Na pokład autobusu zmieści się do 55 pasażerów na miejscach siedzących.

Ładowanie

Autobus będzie można ładować dwojako. W zależności od preferencji użytkowników, do wyboru będzie system ładowania za pomocą ładowarki plug-in lub pantografu zamontowanego na dachu pojazdu. Magazynami energii będą baterie najnowszej generacji Solaris High Energy+ o bardzo dużej gęstości energii, których pojemność zagwarantuje odpowiedni dystans autobusu zarówno na trasach miejskich, jak i międzymiastowych.

Kiedy produkcja?

W ciągu najbliższych tygodni, Solaris planuje zakończyć prace projektowe nad nowym pojazdem i tym samym rozpocząć produkcję dwóch egzemplarzy przedseryjnych. Autobus zostanie przetestowany tam, gdzie jest przeznaczony – na rynku skandynawskim. Testy odbędą się w realnych warunkach drogowych.

Na razie model przeznaczony jest pod rynek skandynawski, ale Solaris nie ogranicza się do oferowania tego pojazdu tylko w tych krajach. Będzie on dostępny dla wszystkich operatorów, którzy szukają trójosiowych autobusów LE do przewozów miejskich i międzymiastowych. Solaris Urbino 15 LE electric to całkowicie bezemisyjna alternatywa w tej klasie dla autobusów CNG.

Kolejne szczegóły techniczne na temat Solarisa Urbino 15 LE electric producent przedstawić ma w kwietniu tego roku.

Źródło: Solaris

Redakcja GLOBEnergia