Plan działania firmy Panasonic na rzecz przyszłości bez emisji dwutlenku węgla netto 

Podczas konferencji prasowej w Mostra Convengno Expocomfort w Mediolanie, Panasonic Heating & Cooling Solutions zaprezentował kolejną fazę swojej długoterminowej wizji, kładąc nacisk na inicjatywy zrównoważonego rozwoju i strategiczną współpracę. Konferencja dotyczyła kwestii tworzenia przyszłości o zerowej emisji dwutlenku węgla netto), a kierownictwo firmy Panasonic nakreśliło strategiczną mapę drogową firmy. 

Zdjęcie autora: Panasonic

Panasonic

heating & cooling solutions

Podziel się

Yuki Kusumi, dyrektor generalny Grupy Panasonic, wyjaśnił wizjonerski, ponad 250-letni plan firmy, rozpoczęty w 1932 roku, który przewiduje "dobrobyt zarówno w materii, jak i umyśle" w dziesięciu 25-letnich fazach. Obecna, czwarta faza poświęcona jest "skupieniu się na rozwiązywaniu globalnych problemów środowiskowych i oferowaniu klientom zdrowia, bezpieczeństwa i komfortu".  

Kusumi nakreślił pilne wyzwania utrudniające realizację celu korporacyjnego i podkreślił niezłomne zaangażowanie Panasonic w długoterminowe inicjatywy środowiskowe poprzez Panasonic GREEN IMPACT, który dąży do stworzenia społeczeństwa wolnego od emisji dwutlenku węgla, mówiąc: "Musimy przekazać tę piękną planetę naszym dzieciom i wnukom, aby mogły nadal żyć w komfortowych warunkach. Dlatego musimy powstrzymać globalne ocieplenie wszelkimi sposobami. Musimy zminimalizować wykorzystanie ograniczonych zasobów naturalnych i jak najszybciej ustanowić zdrową gospodarkę o obiegu zamkniętym. W tym celu musimy konsekwentnie dążyć do osiągnięcia limitu 1,5°C określonego w porozumieniu paryskim i pilnie zminimalizować stałą emisję CO2. Dlatego Panasonic traktuje te cele jako priorytetowe kwestie zarządzania".  Dodał również: "Szczególnie w Europie uważamy, że elektryfikacja urządzeń grzewczych poprzez szersze zastosowanie pomp ciepła ma ogromne znaczenie dla przekształcenia struktury podaży i popytu na energię. Dlatego uważamy to za ogromne wyzwanie, któremu musimy sprostać w przyszłości. Promujemy biznes HVAC w Europie jako jeden z głównych obszarów działalności firmy. Wierzymy, że dzięki tej działalności możemy przyspieszyć nasze inicjatywy zmierzające do elektryfikacji urządzeń grzewczych".

Z kolei Hiroshi Komatsubara, dyrektor generalny działu Heating & Ventilation A/C Company Business Division Europe, zapowiedział najnowsze innowacje w gamie pomp ciepła powietrze-woda Aquarea firmy Panasonic z rewolucyjnymi nowymi urządzeniami z serii Big Aquarea M, idealnymi do wielorodzinnych domów i lekkich powierzchni komercyjnych. Oferując niezrównaną skalowalność, nowe jednostki oferują moce 20, 25 i 30 kW, z możliwością skalowania do imponujących 300 kW w konfiguracji kaskadowej. Jednostki te wykorzystują zrównoważony naturalny czynnik chłodniczy R290, płynnie dostosowując się do GREEN IMPACT firmy Panasonic, jednocześnie wykorzystując unikalną technologię T-CAP firmy Panasonic.

Ponadto nakreślił strategiczny sojusz Panasonic z INNOVA, włoskim producentem znanym ze swojej wiedzy w zakresie instalacji hydraulicznych, rozwiązań jakości powietrza i urządzeń klimatyzacyjnych, mówiąc: "Znamy INNOVA od ponad 10 lat, a po wzajemnych relacjach w zakresie zamówień na pompy ciepła i klimakonwektory, zdecydowaliśmy się rozszerzyć naszą współpracę w Europie. Zdecydowaliśmy się na współpracę z INNOVA, aby stworzyć rozwiązanie, które oszczędzałoby energię, wykorzystywało obieg wody w domu i integrowało wszystko w jednym sterowniku, który można aktualizować". Obie firmy będą wspólnie opracowywać zintegrowane rozwiązania mieszkaniowe nowej generacji, których dostępność planowana jest od 2025 roku.

Komatsubara ogłosił również najnowsze partnerstwo Panasonic z tado°, wiodącym na rynku inteligentnym systemem sterowania ogrzewaniem i usługami zarządzania energią, wyjaśniając: "W miarę postępów w dekarbonizacji, promujemy wymianę kotłów na pompy ciepła, które są wysoce energooszczędne. Klienci szukają nie tylko sprzętu, ale także wygodnego zarządzania energią.  Dostarczając usługi, które realizują wysoce wydajne działanie urządzeń klimatyzacyjnych, takich jak ogrzewanie za pomocą inteligentnych termostatów podłączonych do internetu, tado° jest wiodącą firmą w branży rozwiązań kontroli energii. Po podłączeniu inteligentnych termostatów tado° do jednostek wewnętrznych, takich jak grzejniki, można zdalnie regulować temperaturę i sprawdzać stan użytkowania, a także wykonywać wysoce wydajną pracę w oparciu o pogodę i sposób użytkowania przez użytkownika". Liderzy branży wspólnie dążą do integracji najnowocześniejszej technologii pomp ciepła Aquarea z wiodącymi usługami sterowania wieloma pomieszczeniami i zarządzania energią. Ta fuzja nie tylko wspiera wspólną misję dekarbonizacji domów, ale także umożliwia klientom optymalizację zużycia energii i uzyskanie znacznych oszczędności.

Z kolei Alfredo Meazza, dyrektor sprzedaży na Włochy w Panasonic, przedstawił szanse na rynku włoskim w dziedzinie HVAC, na którym, podobnie jak w całej Europie, coraz większą uwagę skupia się na efektywności energetycznej i zrównoważonym rozwoju. Alfredo wyjaśnił: „W Panasonic jesteśmy gotowi nakreślić drogę do przyszłości zerowej emisji netto dzięki naszemu portfolio produktów, odpowiadającym na potrzeby komfortu we wszystkich zastosowaniach. Wspólnym mianownikiem w naszym dążeniu do dekarbonizacji jest poprawa efektywności energetycznej i stosowanie czynników chłodniczych o coraz niższym potencjale GWP, takich jak naturalny czynnik chłodniczy R290”.

Ponadto, omówił strategię Panasonic dotyczącą zarządzania nowymi rozwiązaniami i współpracami. Szczególnie podkreślił wysiłki firmy na rzecz wzmocnienia działu przed sprzedażą poprzez wprowadzenie nowych ról inżynieryjnych i rozbudowę struktury usługowej. Rozbudowa ta obejmuje szerszy zakres usług posprzedażowych i konserwacyjnych.

Jeśli chodzi o szkolenia, Panasonic przywiązuje do nich dużą wagę, a Meazza podreślił, że: „Nasze podejście do szkolenia polega na bezpośredniej obecności w terenie: będziemy kontynuować działania lokalne skierowane do profesjonalnej dystrybucji, świata projektowania i budownictwa przez cały 2024 rok”. Firma ma również na celu utworzenie instytucjonalnych punktów szkoleniowych, aby zapewnić bardziej ukierunkowane i kwalifikowane szkolenie dla różnych interesariuszy. Obecnie Panasonic prowadzi Centrum Szkoleniowe w swojej siedzibie, a jego plan rozwoju obejmuje otwarcie dodatkowych centrów we Włoszech. Celem jest inauguracja pierwszego z tych centrów w pierwszej połowie 2024 roku.

Więcej informacji na temat rozwiązań grzewczo-chłodniczych Panasonic można znaleźć na stronie internetowej producenta.


O systemach klimatyzacyjnych Panasonic

Panasonic, jeden z liderów branży klimatyzacji, dysponuje ponad 60-letnim doświadczeniem, eksportuje produkty do ponad 120 krajów na całym świecie i wyprodukował już ponad 200 milionów sprężarek. Panasonic proponuje cztery linie innowacyjnych rozwiązań do ogrzewania i klimatyzacji dla domów, biur, firm i obiektów przemysłowych. Panasonic przykłada szczególną wagę do jakości swoich rozwiązań, które mają dobrze przemyślaną konstrukcję i gwarantują zdrowe powietrze, a jednocześnie spełniają najsurowsze standardy w zakresie zużycia energii, ochrony środowiska i emisji hałasu. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.aircon.panasonic.pl 

O Grupie Panasonic

Grupa Panasonic, światowy lider w opracowywaniu innowacyjnych technologii i rozwiązań w obszarze elektroniki konsumenckiej, a także dla branż motoryzacyjnej, przemysłowej, komunikacji i energetyki na całym świecie, 1 kwietnia 2022 r. przekształciła się w spółkę operacyjną, przy czym Panasonic Holdings Corporation pełni funkcję holdingu, pod której parasolem znajduje się osiem spółek. Założona w 1918 r., Grupa Panasonic angażuje się w poprawę dobrobytu ludzi i społeczeństwa oraz prowadzi swoją działalność w oparciu o fundamentalne zasady stosowane w celu generowania nowej wartości i oferowania zrównoważonych rozwiązań dla współczesnego świata. W roku obrotowym zakończonym 31 marca 2023 r. Grupa odnotowała skonsolidowaną sprzedaż netto w wysokości 59,4 mld euro (8, 378,9 bln jenów). Oddana idei poprawy jakości życia ludzi, Grupa Panasonic jest zdeterminowana dostarczać najwyższej jakości produkty i usługi mające na celu poprawę codziennego życia. Więcej informacji na temat Grupy Panasonic można znaleźć na stronie internetowej https://holdings.panasonic/global/

Zdjęcie autora: Panasonic

Panasonic

heating & cooling solutions