Zapowiadana w marcu Dacia Spring Electric została już zaprezentowana w wersji produkcyjnej. Jak reklamuje producent, nowa elektryczna Dacia ma być najtańszym dostępnym na rynku miejskim samochodem elektrycznym. Od kiedy można składać zamówienia na pojazd?

Dacia Spring Electric, źródło: Renault

Zamówienia

Jak podaje producent, zamówienia na nową Dacię Spring Electric będzie można składać już na wiosnę 2021 roku. Marka przygotowała prostą ofertę handlową i gamę wersji modelu z akumulatorem trakcyjnym wliczonym w cenę i dwoma poziomami wyposażenia.

Cena

Na razie producent nie podał oficjalnej ceny pojazdu. Według zapowiedzi z marca 2020 roku, koszt elektrycznej Dacii ma mieścić się w przedziale 15 000-20 000 EUR.

Zasięg

Jak podaje producent, w 100% elektryczny napęd o mocy 33 kW (44 KM) jest połączony z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 26,8 kWh. Zasięg pojazdu wynosi 225 km w cyklu mieszanym WLTP i 295 km w cyklu WLTP City. Można go zwiększyć o niemal 10%, aktywując funkcję ECO, która ogranicza moc silnika do 23 kW, a maksymalną prędkość do 100 km/h.

Czas ładowania

Pojazd oferuje kilka możliwości ładowania. Można go ładować z domowego gniazdka 220 V, z Wallboxa lub z terminala DC.

Jak podaje producent, czas ładowania wynosi:

  • poniżej godziny przy ładowaniu do 80% pojemności z terminala DC 30 kW
  • poniżej 5 godzin przy ładowaniu do 100% pojemności z Wallboxa o mocy 7,4 kW
  • poniżej 8,5 godziny przy ładowaniu do 100% pojemności z Wallboxa o mocy 3,7 kW
  • poniżej 14 godzin przy ładowaniu do 100% pojemności z domowego gniazdka o mocy 2,3 kW

Dacia Spring Electric, źródło: Renault

Dane techniczne

Dane techniczne podane przez producenta kształtują się następująco:

WYMIARY

  • Długość: 3 734 mm
  • Szerokość: 1 622 mm (1 770 mm z lusterkami)
  • Wysokość: 1 516 mm
  • Rozstaw osi: 2 423 mm
  • Prześwit pojazdu nieobciążonego: 150 mm

SILNIK

  • Silnik elektryczny 33 kW (44 KM)
  • Akumulator 26,8 kWh
  • Ładowarka AC o mocy do 6,6 kW / DC o mocy do 30 kW (w opcji)
  • Zasięg: 225 km WLTP / 295 km WLTP City
  • Prędkość maksymalna: 125 km/h

Pojazd w wersji CARGO

Oprócz standardowej wersji dostosowanej do potrzeb carsharingu, marka będzie dostępna również w wersji CARGO, przystosowanej dla klientów biznesowych. Bagażnik w wersji Cargo został powiększony o strefę tylnych siedzeń. Ta specjalna wersja ma strefę ładunkową o długości 1 033 mm, pojemności 800 litrów i ładowności 325 kg.

Ile samochodów elektrycznych jeździ po polskich drogach?

Według danych PSPA, na koniec sierpnia 2020 roku, łącznie w Polsce zarejestrowanych było 13 798 elektrycznych pojazdów osobowych, z czego ponad połowa, bo 55% to pojazdy w pełni elektryczne (BEV). Liczba pojazdów typu BEV wynosiła na koniec sierpnia w Polsce 7 612 sztuk. Pozostałe 45% stanowiły hybrydy typu plug-in (PHEV). Było ich 6 186 sztuk.

Źródło: Renault

Zdjęcie główne: Dacia Spring Electric, źródło: Renault

Redakcja GLOBEnergia