Swoje EV zapowiedziały nie tylko niewielkie start-upy, lecz poważne koncerny motoryzacyjne, a zatem można być pewnym, że mamy do czynienia z trwałym trendem.

Aston Martin zapowiedział elektryczne wersje swojego flagowego modelu Rapide, a następnie luksusowy SUV – DBX Concept.

Aston Martin DBX Concept (Źródło: Aston Martin)

Audi proponuje w 2018 r. model e-tron quattro concept. SUV klasy premium – z napędem 4×4 i pakietem 95 kWh – ma na jednym naładowaniu przejeżdżać kilkaset kilometrów, a następnie uzupełniać energię mocą 150 kW w mniej niż godzinę.

Swój udział w segmencie aut elektrycznych zapowiedziała firma Jaguar, prezentując I-PACE Concept. Kolejny elektryczny SUV z najwyższej półki, o zasięgu ponad 350 km (pakiet 90 kWh), ma być oferowany od 2018 r.

Potencjał elektrycznych SUV-ów odkrył także Mercedes-Benz, który zapowiedział Generation EQ na 2019. Tym razem wspomina się pakiet 70 kWh, ale niewykluczone, że za dwa lata będzie to sporo więcej i zasięgi również będą plasować się pomiędzy 300 a 400 km.

Generation EQ (Źródło: Mercedes Benz)

Świetnie prezentuje się Lucid Air, najwyżej klasy samochód firmy Lucid Motors, który komfortem przypominać ma prywatny odrzutowiec. Auto z pakietami 100 kWh i 130 kWh będzie na jednym ładowaniu przejeżdżać odpowiednio 480 km i 640 km! Komercjalizacja już w przyszłym roku.

Na swoją szansę czeka też dosyć futurystyczny i bardziej gadżeciarski Faraday Future FF 91, który z pakietem 130 kWh także umożliwiać ma pokonanie około 600 km.

U schyłku dekady, w okolicy roku 2020, swoje nowości wprowadzać na rynek zamierza Grupa Volkswagena. Głowna marka – VW, zaproponuje model kompaktowy I.D. o realnym zasięgu około 450 km. I.D. zbudowany na bazie płyty systemowej MEB zapoczątkować ma całą gamę nowych modeli elektrycznych, w tym być może także nowe wcielenie kultowe Transportera I.D. BUZZ.

 

Dla miłośników sportowej jazdy Porsche zdecydowało się wdrożyć Mission E – o zasięgu setek kilometrów i niezwykłych osiągach, które w dodatku będzie można ponoć naładować w kwadrans!

Porshe Mission E (Źródło: Porshe)


Adam Markiewicz SamochodyElektryczne.org

Źródło: GLOBEnergia 1/2017

Redakcja GLOBEnergia