Już wkrótce z rynku zniknie również jedna z bardzo dobrze znanych marek w branży fotowoltaicznej, zwłaszcza na rynku amerykańskim, a mianowicie SolarCity. Zgodnie z oświadczeniem na teslamag.de w „niedalekiej przyszłości”, zarówno tradycyjne systemy fotowoltaiczne, jak i zaprezentowany pod koniec października dach fotowoltaiczny – Solar Roof, będą sprzedawane pod marką Tesli, natomiast  marka SolarCity zostanie zlikwidowana.

Tesla informuje, że dotychczas jej celem było „przyspieszenie rozwoju zrównoważonej mobilności, nowym celem jest „przyspieszenie przejścia do produkcji zrównoważonej energii.

Elon Musk jest największym udziałowcem zarówno w Tesli, jak i w SolarCity, która to firma prowadzona była uprzednio prowadzona jego dwóch kuzynów. Analitycy kwestionowali proponowaną fuzję firm, twierdząc, że jest to sposób na uratowanie nierentownej SolarCity. Jak mówił Musk, jeśli firmy nie zostałyby połączone, byłoby to zwyczajnie niewygodne, bo „posiadanie dwóch oddzielnych firm spowalnia procesy, czyni je bardziej kosztownymi, co jest mniej korzystne dla akcjonariuszy”. Głosowanie udziałowców obu firm w sprawie zakupu SolarCity przez Teslę odbyło się w listopadzie i firmy zostały połączone.

Opracowano na podstawie: PV Magazine

Zdjęcie główne: © BrokenSphere / Wikimedia Commons

Katarzyna Cieplińska

Redaktor GLOBEnergia