Czy niemieccy dostawcy czystej energii zmierzą się z konkurencją z USA? Bardzo możliwe.Tesla rozważa wejście na niemiecki rynek energii elektrycznej z innowacyjną taryfą i przeprowadza ankietę wśród potencjalnych klientów, aby określić zainteresowanie ofertą na dostawy energii elektrycznej. Firma zastanawia się też nad połączeniem dostawy energii z innymi swoimi produktami. Dzięki klientom Tesli znanym z lojalności wobec marki może to stanowić poważną konkurencję dla obecnych graczy na niemieckim rynku energii!

W ankiecie Tesla pyta swoich potencjalnych klientów m. in o to, co skłoniłoby ich do zmiany dostawcy energii. Kwestionariusz pyta też, które produkty Tesli kupiliby klienci, w tym domowe magazyny energii, panele słoneczne, punkt ładowania pojazdów elektrycznych (EV) Tesla Wall Connector; o dostęp do publicznej sieci ładowania pojazdów elektrycznych jako dodatek do szybkich ładowarek Tesli i co najważniejsze – o dostawy czystej energii elektrycznej.

W innym pytaniu Tesla pyta potencjalnych klientów na jaki stopień kontroli ładowania swoich pojazdów mogliby się zgodzić. Pytanie to ma związek z systemem Vehicle-to-grid, który pozwala na wykorzystanie samochodów elektrycznych podłączonych do sieci jako magazynów energii pochodzącej np. z OZE.

Załóżmy, że Twój samochód jest ładowany codziennie rano, aby zaspokoić Twoje codzienne potrzeby. Na jakich warunkach pozwoliłbyś Tesli na kontrolowanie czasu ładowania Twojego samochodu, tak aby był on ładowany zgodnie z Twoimi codziennymi potrzebami, dostając w zamian tańszą taryfę na prąd? – pyta w ankiecie Tesl

Opcje odpowiedzi obejmują:

  • Jeśli uzyskam wyraźną korzyść finansową,
  • Jeśli istnieją inne korzyści, takie jak bezpłatne lub tańsze ładowanie w domu lub w publicznych stacjach ładowania
  • Jeśli pomoże to zwiększyć udział energii odnawialnej w krajowym miksie energetycznym

Wygląda na to, że jeśli Tesla wkroczy na rynek niemieckiej energetyki, to wprowadzi preferencyjne warunki dla właścicieli samochodów elektrycznych. Prawdopodobnie zostanie też wprowadzona osobna taryfa dla właścicieli instalacji fotowoltaicznych.

Tesla jest znana ze swoich śmiałych i innowacyjnych kroków. Jej dołączenie do konkurencji może pozytywnie wpłynąć na pozostałych dostawców energii i przyspieszyć rozwój nowych technologii na tym rynku.

Wydaje się, że nie tylko Niemcy przyciągnęły uwagę Tesli. Brytyjska gazeta The Daily Telegraph doniosła, że ​​firma złożyła na początku maja wniosek o licencję na dostawę energii do krajowego organu regulacyjnego, w celu uruchomienia zautomatyzowanego handlu energią elektryczną.

Opracowano na podstawie pv-magazine.com

Redakcja GLOBEnergia