Śmigło mierzy 88,4 m długości i 4,47 m wysokości, gdy załadowane na ciężarówkę. W trakcie przewożenia pomiędzy łopatą a mostami, pod którymi przejeżdżała ciężarówka, pozostawały nawet jedynie 3 cm odstępu.
Śmigło LM 88,4 – widok z boku, źródło: Mammoet
Planowanie rozpoczęto około jednego roku przed faktycznym transportem. Policja, władze lokalne, jak i duńskie organy drogowe musiały zostać poinformowane o transporcie i musiały zatwierdzić wszystkie niezbędne zmiany na trasie. Spotkania z policją, władzami lokalnymi i zarządcami dróg odbywały się w różnych miejscach, zwłaszcza tych szczególnie drażliwych, wzdłuż planowanej trasy w celu omówienia zamierzonych metod oraz przewidywanego terminu poszczególnych manewrów.
Zmiany niezbędne dla bezpiecznego transportu śmigła obejmowały zmianę położenia znaków drogowych, demontaż barierek czy usunięcie drzew. Na potrzeby planowania szerokość i wysokość łopaty została zawyżona. Cała akcja mogła zakończyć się sukcesem tylko dzięki wcześniejszemu dokładnemu zaplanowaniu trasy przez ekspertów i koordynacji pracy wszystkich zainteresowanych stron.
Przejazd przez rondo na trasie, źródło: Mammoet
„Transport śmigła LM 88,4 przebiegł w 100% pomyślnie, a nawet nieco szybciej niż się spodziewano. Główną rolę odegrała współpraca z długoterminowym partnerem, Arkil Road, Kurt Larsen Storm, który w dużej mierze zadbał o planowanie z udziałem zarządców dróg oraz za realizację wszelkich drogowych modyfikacji, takich jak tymczasowe przeniesienie sygnalizacji czy oznakowania i usunięcie barier bezpieczeństwa, co umożliwiło poruszanie się po autostradzie pod prąd. (…)” powiedział Alex Wagner, menadżer ds. transportu i techniki w Mammoet Wind.
Przejazd śmigła pod prąd drogi, źródło: Mammoet
Źródło: Sun & Wind Energy
Opracowanie: Redakcja GLOBEnergia