Zmiana marki jest ostatnim etapem dwuletniego procesu integracji, który rozpoczął się w 2019 roku, gdy E.ON przejął aktywa innogy od RWE. W grudniu 2021 roku firma oficjalnie zmieni nazwę na E.ON Polska. Spółki zależne grupy innogy Polska również zmienią markę. Stołeczny dystrybutor energii elektrycznej zmieni nazwę z innogy Stoen Operator na Stoen Operator. W nazwie operatora nie pojawi się człon E.ON, co pozwoli klientom w łatwy sposób odróżnić dystrybutora od sprzedawcy.

innogy Stoen Operator zmienia się na Stoen Operator fot. Patrycja Rapacka/E.ON

 

Głównym rynkiem spółki w obszarze sprzedaży energii elektrycznej jest Warszawa. Wartość regulacyjna aktywów sieciowych wynosi ok. 35 mld euro. Grupa w stolicy Polski posiada ponad 16,5 tys. km sieci elektroenergetycznej.

Przedstawiciele grupy w Polsce zapowiadają, że w działalności biznesowej będą opierać się na idei świadomego ekologicznie społeczeństwa, które ma dostęp do zielonych źródeł energii elektrycznej i ciepła. Deklarują kontynuację wspierania wytwórców energii z OZE  w nowych przedsięwzięciach, a także realizowania inicjatyw proekologicznych. W przypadku operatora sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej i cieplnej w planach jest udostępnianie infrastruktury, która istotnie wesprze transformację energetyczną.

Co zmienia się dla odbiorców?

W grudniu 2021 roku wszystkie spółki innogy w Polsce zmienią nazwę na E.ON. Na materiałach oraz dokumentach firmowych, budynkach i w salonach obsługi pojawi się nowe logo, a portal „Moje innogy” zostanie zastąpiony przez „Mój E.ON”.

Wszelkie formalności związane ze zmianą nazwy są realizowane przez innogy Stoen Operator. Klienci nie muszą podejmować żadnych działań. Rebranding nie ma wpływu na dotychczasowe zapisy umów z klientami. Nie wpływa również w żaden sposób na rozliczenia, wysokość opłat i wybrane taryfy – informuje spółka nasz portal GLOBEnergia.pl.

Adres biura obsługi klienta i kontakty telefoniczne pozostają bez zmian. Nowa strona internetowa i nowe adresy mailowe zostaną uruchomione w grudniu tego roku. Adresy mailowe z domeną innogy.com będą działały równolegle przez rok. Konsultanci infolinii zostali specjalnie przeszkoleni w celu udzielania informacji nt. rebrandingu innogy Stoen Operator.

Działania informacyjne dotyczące zmiany marki w odniesieniu do klientów rozpoczęły się na początku września i potrwają trzy miesiące. Innogy Stoen Operator informuje GLOBEnergia.pl, że do klientów wysyłane są listy, w których uprzedza się o nadchodzących zmianach. – innogy Stoen Operator nie wymaga od klientów żadnych działań – podkreśla operator.

Fotowoltaika w sieci innogy stoen

Jak wynika z danych udostępnionych przez operatora, od stycznia do czerwca 2021 roku przyłączył instalacje fotowoltaiczne o łącznej o mocy 8,03 MW, z których 97 proc. stanowiły mikroinstalacje. Tylko w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku innogy przyłączył 368 mikroinstalacji PV o łącznej mocy blisko 3,3 MW. W kolejnym kwartale liczba przyłączonych instalacji wzrosła do 534, których moc wyniosła ok. 4,5 MW.

– W drugim kwartale 2021 roku spółka nie przyłączała natomiast instalacji innych niż mikro – informuje nas operator.

W sieci Innogy Stoen Operator pracuje już 6149 mikroinstalacji fotowoltaicznych.

Patrycja Rapacka

Analityk i redaktor w GLOBEnergia. Transformacja energetyczna, OZE, offshore wind, atom