Warszawski operator sieci zmienia nazwę. Czy odbiorców czekają zmiany?

Zdjęcie autora: Patrycja Rapacka

Patrycja Rapacka

Analityk i redaktor w GLOBEnergia. Transformacja energetyczna, OZE, offshore wind, atom
Warszawa fot. Pixabay

Zmiana marki jest ostatnim etapem dwuletniego procesu integracji, który rozpoczął się w 2019 roku, gdy E.ON przejął aktywa innogy od RWE. W grudniu 2021 roku firma oficjalnie zmieni nazwę na E.ON Polska. Spółki zależne grupy innogy Polska również zmienią markę. Stołeczny dystrybutor energii elektrycznej zmieni nazwę z innogy Stoen Operator na Stoen Operator. W nazwie operatora nie pojawi się człon E.ON, co pozwoli klientom w łatwy sposób odróżnić dystrybutora od sprzedawcy.

innogy Stoen Operator zmienia się na Stoen Operator fot. Patrycja Rapacka/E.ON

Głównym rynkiem spółki w obszarze sprzedaży energii elektrycznej jest Warszawa. Wartość regulacyjna aktywów sieciowych wynosi ok. 35 mld euro. Grupa w stolicy Polski posiada ponad 16,5 tys. km sieci elektroenergetycznej.

Przedstawiciele grupy w Polsce zapowiadają, że w działalności biznesowej będą opierać się na idei świadomego ekologicznie społeczeństwa, które ma dostęp do zielonych źródeł energii elektrycznej i ciepła. Deklarują kontynuację wspierania wytwórców energii z OZE  w nowych przedsięwzięciach, a także realizowania inicjatyw proekologicznych. W przypadku operatora sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej i cieplnej w planach jest udostępnianie infrastruktury, która istotnie wesprze transformację energetyczną.

Co zmienia się dla odbiorców?

W grudniu 2021 roku wszystkie spółki innogy w Polsce zmienią nazwę na E.ON. Na materiałach oraz dokumentach firmowych, budynkach i w salonach obsługi pojawi się nowe logo, a portal „Moje innogy” zostanie zastąpiony przez „Mój E.ON”.

- Wszelkie formalności związane ze zmianą nazwy są realizowane przez innogy Stoen Operator. Klienci nie muszą podejmować żadnych działań. Rebranding nie ma wpływu na dotychczasowe zapisy umów z klientami. Nie wpływa również w żaden sposób na rozliczenia, wysokość opłat i wybrane taryfy - informuje spółka nasz portal GLOBEnergia.pl.

Adres biura obsługi klienta i kontakty telefoniczne pozostają bez zmian. Nowa strona internetowa i nowe adresy mailowe zostaną uruchomione w grudniu tego roku. Adresy mailowe z domeną innogy.com będą działały równolegle przez rok. Konsultanci infolinii zostali specjalnie przeszkoleni w celu udzielania informacji nt. rebrandingu innogy Stoen Operator.

Działania informacyjne dotyczące zmiany marki w odniesieniu do klientów rozpoczęły się na początku września i potrwają trzy miesiące. Innogy Stoen Operator informuje GLOBEnergia.pl, że do klientów wysyłane są listy, w których uprzedza się o nadchodzących zmianach. - innogy Stoen Operator nie wymaga od klientów żadnych działań - podkreśla operator.

Fotowoltaika w sieci innogy stoen

Jak wynika z danych udostępnionych przez operatora, od stycznia do czerwca 2021 roku przyłączył instalacje fotowoltaiczne o łącznej o mocy 8,03 MW, z których 97 proc. stanowiły mikroinstalacje. Tylko w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku innogy przyłączył 368 mikroinstalacji PV o łącznej mocy blisko 3,3 MW. W kolejnym kwartale liczba przyłączonych instalacji wzrosła do 534, których moc wyniosła ok. 4,5 MW.

- W drugim kwartale 2021 roku spółka nie przyłączała natomiast instalacji innych niż mikro - informuje nas operator.

W sieci Innogy Stoen Operator pracuje już 6149 mikroinstalacji fotowoltaicznych.

Zobacz również