Podziel się
40 milionów funtów przeznaczone na budowę wirtualnej elektrowni
Dostawca magazynów energii utworzy wirtualną elektrownię o mieszanym składzie jednostek wytwórczych, która początkowo zgromadzi do 2 MW moc. Jest to pierwsza faza planowanego inteligentnego lokalnego systemu energetycznego w południowej Anglii.
Moixa planuje budowę wirtualnej elektrowni, która będzie łączyć PV, akumulatory i pojazdy elektryczne. Instalacja jest częścią szerszego planu, który mógłby objąć setki gospodarstw domowych, szkół i innych budynków w południowym hrabstwie West Sussex w Anglii, w pobliżu Worthing i Shoreham-by-Sea. Będzie to początkowa faza trzyletniego projektu inteligentnego lokalnego systemu energetycznego (SLES) o wartości 40 milionów funtów.
Projekt ma na celu ukazanie, jak panele słoneczne, baterie i pojazdy elektryczne w domu i w miejscu pracy mogą odegrać kluczową rolę w tworzeniu inteligentnego, niskoemisyjnego systemu energetycznego. Przedsięwzięcie pokaże korzyści płynące z połączenia mocy, ciepła i transportu w jednym, lokalnym systemie.
Model wirtualnej elektrowni, źródło: Moixa
Ciepło dla 1000 domów
Jesienią Moixa rozpocznie instalację 4 MW mocy pochodzących z instalacji fotowoltaicznych i systemu akumulatorów o pojemności 4,2 MWh w 250 domach komunalnych , 100 szkołach i budynkach samorządowych. Jego platforma GridShare będzie następnie wykorzystywać sztuczną inteligencję, aby dostosować wydajność systemów do potrzeb klientów.
Pojazdy elektryczne uruchomią projekt
Pierwszym etapem projektu będzie budowa stacji tankowania pojazdów hybrydowych w Horsham. Zapewni to szybkie ładowanie pojazdów elektrycznych i pojazdów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Stacja będzie wspierana przez zainstalowane na zadaszeniu parkingu instalacje fotowoltaiczne o mocy 2 MW, a także generator wodoru o mocy 1 MW. Po ukończeniu budowy systemy będą oferować 7,65 MW mocy wytwórczej.
Od początku przyszłego roku Moixa zainstaluje 250 sztuk magazynów EV w domach i strategicznych budynkach użyteczności publicznej. Wykorzystany zostanie GridShare, aby zrozumieć wzorce użytkowania sterowników i upewnić się, że ich pojazdy są opłacalne, niezależnie od tego, czy pochodzą z paneli słonecznych, baterii czy sieci.
Źródło: PV magazine