W czwartym kwartale 2018 r. udział samochodów na olej napędowy w rynku europejskim spadł z 41,2% do 34,1%, a pojazdy napędzane benzyną kontynuowały swój wzrost udziału wśród zarejestrowanych nowych samochodów (z 52,3% do 57,2%).

Nowo rejestrowane samochody elektryczne to tylko 2% rynku UE, ale za to z największym wzrostem 2018 r.!

Ogółem w 2018 r. ponad połowa wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w UE była zasilana benzyną (56,7%, w porównaniu do 50,3% w 2017 r.). Nowo zarejestrowane auta na olej napędowy stanowiły 35,9%, a tylko 2,0% nowych samochodów było pojazdami ładowanymi elektrycznie ( ECV). W czwartym kwartale 2018 r. ilość rejestracji samochodów z napędem alternatywnym w całej UE znacznie wzrosła (+ 21,1%).

Sprzedaż elektryków osiągnęła najwyższy procentowy wzrost wśród wszystkich pojazdów (+ 33,1%). Stało się tak w szczególności dzięki wzrostowi segmentu bateryjnego (+ 88,7%), ale rejestracja hybryd plug-in po raz pierwszy od 2016 r. spadła (-7,9%). Hybrydowe pojazdy elektryczne (HEV) również osiągnęły bardzo dobre wyniki (+ 31,1%) w ostatnim kwartale roku, co stanowiło ponad połowę wszystkich rejestracji APV. Z kolei popyt na pojazdy zasilane LPG i NGV spadł w czwartym kwartale o 13,8% – odnotowując gwałtowny spadek liczby rejestracji samochodów na gaz ziemny.

Pojazdy elektryczne w Polsce

W Polsce wciąż nie są zbyt popularne samochody elektryczne. W 2017 r. liczba rejestracji wyniosła 1077, by w 2018 r. wzrosnąć o niemal 30% do 1324. Zdecydowanie więcej po polskich drogach jeździ samochodów z napędem hybrydowym. W 2017 r. nowych rejestracji było 17 206, a liczba ta wzrosła o 32,6% do 22821 sztuk w roku 2018. Spadek o niemal 25% zaliczyła liczba nowych samochodów na paliwa alternatywne, inne niż elektryczne. W 2017 roku było ich 10051, a w 2018 roku 7546 sztuk.

rynek polski EVC

Liczba nowo zarejestrowanych ekologicznych samochodów w Polsce. Źródło: ACEA

Źródło: ACEA

Redakcja GLOBEnergia