
Wykorzystując wiedzę zdobytą przez brytyjskiego producenta samochodów podczas końcowej fazy rozwoju modelu Rapide E, w Aston Martin Works powstał układ konwersji do elektryków. Wykorzystuje on najnowocześniejsze technologie. Wersje produkcyjne rewolucyjnego modelu będą zawierały kluczowe komponenty z wersji Rapide E. Koncepcja została nazwana Heritage EV.
Klasyk w nowoczesnym wydaniu
W tym tygodniu Aston Martin zaprezentował pierwszy samochód, który otrzymał nową konwersję układu napędowego EV. Jest to oryginalny model DB6 MkII Volante z 1970 roku. Pojazd został pierwotnie wyprodukowany ręcznie w Newport Pagnell.
W samochodzie jest oryginalne mocowanie silnika i skrzyni biegów. Zarządzanie zasilaniem odbywa się za pośrednictwem dedykowanego ekranu, który jest dyskretnie dopasowany do wnętrza samochodu.


Firma jest świadoma środowiskowych i społecznych nacisków, które w nadchodzących latach ograniczą użycie klasycznych samochodów. Wierzy także, że dzięki takim projektom jak Heritage EV udowodni, że nie tylko jest liderem w branży luksusowych samochodów, ale także myśli o przyszłości.
Perełka dla kolekcjonerów
Jazda klasycznym Aston Martinem wykorzystując czystą energię to wyjątkowe doświadczenie, które bez wątpienia będzie niezwykle atrakcyjne dla wielu właścicieli. Szczególnie tych mieszkających w centrach miast. Firma przewiduje, że kolekcjonerzy dodadzą do swoich kolekcji kolejny model - zabytkowe samochód skonwertowany na EV.

Dział firmy Aston Martin Works twierdzi, że zacznie oferować konwersje w ramach modelu Heritage EV w 2019 roku.
Klasyczny Aston Martin powinien być dostępny w tym samym czasie, co Rapide E, którego dostawy do klientów przewidziane są na czwarty kwartał 2019 roku. Planowana jest tylko ograniczona produkcja 155 jednostek.
Źródło: electrek