Sektor małych i średnich firm – najmniej zagospodarowany rynek dla PV


Świadomość klientów coraz wyższa
Jeżeli chodzi o nasz krajowy rynek fotowoltaiczny, widzimy, że stale wzrasta świadomość konsumentów, a dostęp do materiałów informacyjnych na ten temat ma już właściwie każdy. Coraz częściej klient wie czego szuka, porównuje, pyta, sprawdza. Wzrost cen energii dodatkowo zwiększa motywację do poszukiwania innych rozwiązań. Dynamiczny rozwój branży PV przekłada się na wyższą jakość i szeroką ofertę produktów w rozsądnych cenach. To również lepsza dostępność, coraz bardziej doświadczone firmy instalatorskie i rosnąca opłacalność inwestycji. To tylko niektóre powody, dla których to właśnie fotowoltaikę warto wybrać.Stabilizacja na rynku prosumenckim
Widzimy, że rynek prosumencki w Polsce stabilizuje się. Nadal pozostaje jednak nierozwiązana sytuacja małych i średnich firm. Ten sektor jest najmniej zagospodarowany. Trzeba pamiętać, że koniunkturę na rynku PV kształtują obecnie dofinansowania czy programy unijne. Branża musi się przygotować na to, że niebawem środki unijne się skończą. Obecnie wdrażany jest program „Czyste powietrze”, ale tam fotowoltaika nie jest priorytetem.Spotkajmy się w Krakowie!
Podczas rozmów o przyszłości rynku fotowoltaicznego zwrócimy uwagę na upowszechnienie i usystematyzowanie norm, jakie obowiązują w branży fotowoltaicznej w odniesieniu do konstrukcji, ale również pozostałych komponentów pv (np. ochrony przeciwpożarowej). Pokażemy rozwiązania dla małych i średnich firm w tej dziedzinie. Zastanowimy się na technologiami, na które warto dzisiaj zwrócić uwagę, w kontekście najbliższych kilku lat.Polecane
Konstrukcje odpowiadające na wyzwania dużych farm fotowoltaicznych [WIDEO]

Od szumu medialnego po cyberbezpieczeństwo – nowe wyzwania rynku fotowoltaicznego
