
Pod koniec stycznia Nissan poinformował o sprzedaży stutysięcznego samochodu elektrycznego Leaf. Tym samym japońska marka stała się pierwszą w historii, która osiągnęła taki rezultat.
Nissan może się ponadto pochwalić sprzedażą większej liczby samochodów całkowicie elektrycznych, aniżeli wszyscy pozostali producenci razem wzięci.
Auto numer 100 000 trafiło do klienta w Wielkiej Brytanii, który zainteresował się napędem elektrycznym z uwagi na niskie koszty eksploatacji. Do zakupu musiał jeszcze przekonać żonę, która nie tylko zgodziła się na Leafa, ale także polubiła jazdę autem elektrycznym po jego wypróbowaniu na kilkusetkilometrowej trasie. W Wielkiej Brytanii dłuższe podróże są już możliwe z uwagi na działającą sieć około 200 punktów szybkiego ładowania, na których doładowanie trwa zwykle 20–25 minut (0–80% pojemności w około 30 minut). Na świecie takich punktów – kompatybilnych z Leafem – jest już ponad 3 500 i średnio co dzień instalowanych jest kilka kolejnych. (…)
Cały artykuł w numerze 2/2014