Departament Weryfikacji Rozliczeń wraz z Departamentem Księgowości opracował materiał, który ma być przewodnikiem dla beneficjentów przy rozliczaniu "projektów miękkich" finansowanych ze środków krajowych.
Dokumenty przedkładane do rozliczenia w NFOŚiGW muszą spełniać zarówno wymagania określone w umowach, jak i doprecyzowane w niniejszych wytycznych. Natomiast dokumentowane wydatki, aby można je było rozliczyć, powinny spełniać określone warunki kwalifikacji, a w tym m. in. to, że:
- są niezbędne do realizacji przedsięwzięcia,
- są racjonalne i efektywne (tj. nie zawyżone),
- zostały sprawdzone, zatwierdzone do zapłaty (realizacji) i zaksięgowane, lub odpowiednio sprawdzone i zaakceptowane,
- dotyczą faktycznie dostarczonych towarów i usług, lub usług i towarów niezbędnych do wykonania/zakupu (w przypadku zaliczek),
- odnoszą się do okresu realizacji przedsięwzięcia określonego w umowie o dofinansowanie i zostały poniesione w umownym okresie kwalifikacji,
- są właściwie udokumentowane i zgodne z zatwierdzonym budżetem przedsięwzięcia/projektu,
- są zgodne z przepisami prawa krajowego oraz odpowiednio krajowego i wspólnotowego, jeśli będą przeznaczone na dofinansowanie projektów współfinansowanych ze środków wspólnotowych.
Podstawą wypłaty pożyczki/dotacji ze środków NFOŚiGW są:
a) Podpisana umowa o dofinansowanie w formie pożyczki, dotacji, wraz z wypełnionymi przez kontrahenta warunkami, w tym zabezpieczeniami, (jeśli są wymagane) z terminem przedłożenia przed pierwszą i/lub kolejnymi wypłatami.
b) Oświadczenie o VAT podpisane przez beneficjenta zgodnie z reprezentacją,
c) Prawidłowo sporządzone i złożone w terminie określonym w umowie kompletne dokumenty rozliczeniowe
d) Sprawozdanie z realizacji przedsięwzięcia stanowiące podstawę oceny postępu prac i ich zgodności z harmonogramem rzeczowym i finansowy (...)
Cały dokument na stronie NFOŚiGW
Źródło: NFOŚiGW
Najczęściej
czytane
Hot News
Tylko u nas