Prawie 70 milionów na strategie niskoemisyjne i zrównoważoną mobilność w kujawsko-pomorskim


Instytucja Zarządzająca Kujawsko-Pomorskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2014-2020 ogłasza nabór wniosków w trybie konkursowym w ramach Działania 3.4 Zrównoważona mobilność miejska i promowanie strategii niskoemisyjnych, Schemat: Infrastruktura szynowa wraz z taborem (konkurs Nr RPKP.03.04.00-IZ.00-04-137/17). Nabór będzie przeprowadzony w terminie 29.09.2017 - 30.11.2017. Program zostanie sfinansowany dzięki funduszom europejskim.
Informacje o naborze wniosków
Termin rozstrzygnięcia konkursu: kwiecień 2018r.
Miejsce składania wniosków: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Punkt Informacyjno-Podawczy Pl. Teatralny 2 87-100 Toruń (parter).
Sposób składania wniosków
Formularz wniosku o dofinansowanie projektu należy w pierwszej kolejności wypełnić i wysłać w Generatorze Wniosków o Dofinansowanie dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2014-2020 dostępnym na stronie internetowej: https://generator.kujawsko-pomorskie.pl/.
Następnie należy wydrukować i złożyć ostateczną wersję formularza wniosku o dofinansowanie projektu wraz z załącznikami i pismem przewodnim w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego, w terminie naboru. Dokumentację projektową należy złożyć w 2 egzemplarzach, zgodnie z zapisami rozdziału 4 Regulaminu konkursu.
Wnioski o dofinansowanie projektu niezłożone w wersji papierowej nie będą traktowane jako złożone w odpowiedzi na konkurs, tym samym nie będą podlegały ocenie. Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie projektu zostały szczegółowo opisane w rozdziale 4 Regulaminu konkursu .
W przypadku stwierdzenia błędów w funkcjonowaniu Generatora Wniosków o Dofinansowanie, uwagi i błędy należy zgłaszać na adres: generatorwnioskow@kujawsko-pomorskie.pl lub telefonicznie na numer: 56 62 18 316.
Kto może składać wnioski?
Wniosek o dofinansowanie projektu może zostać złożony przez uprawnionego wnioskodawcę tj.:
- przedsiębiorstwo;
- jednostkę samorządu terytorialnego;
- samorządową jednostkę organizacyjną;
- zarządcę infrastruktury transportowej, służącej organizacji transportu zbiorowego publicznego;
- partnera prywatnego we współpracy z podmiotami publicznymi w przypadku projektów realizowanych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Z konkursu wyłączeni są wnioskodawcy z obszaru objętego Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi.
Na co można otrzymać dofinansowanie - jakie projekty mają szansę?
Do wsparcia w ramach konkursu przewidziano projekt zgodny z następującymi typami projektów
a) budowa i przebudowa sieci tramwajowych, zaplecza technicznego do obsługi taboru tramwajowego, infrastruktury punktowej (zajezdni tramwajowych, przystanków, wysepek, a także urządzeń dla osób niepełnosprawnych), centrów przesiadkowych; elementy wyposażenia dróg i ulic w infrastrukturę służącą obsłudze transportu publicznego i pasażerów oraz pozostała infrastruktura (w tym drogowa) niezbędna do rozwoju publicznego transportu szynowego.
Ponadto jako uzupełnienie projektu związanego z infrastrukturą szynową możliwa jest realizacja następujących zadań:
b) zakup taboru szynowego;
c) tworzenie systemów zarządzania ruchem (ITS), w tym m.in.: systemy centralnego sterowania sygnalizacją, systemy sygnalizacji akustycznej, systemy sygnalizacji świetlnej akomodacyjnej, systemy monitorowania ruchu na kluczowych trasach, w tunelach, w newralgicznych punktach miasta wraz z informowaniem o aktualnej sytuacji ruchowej, system nawigacji satelitarnej dla usprawnienia ruchu i podniesienia bezpieczeństwa transportu publicznego, system informacji dla podróżnych – elektroniczne tablice informacyjne, w tym systemy on-line, systemy monitorowania bezpieczeństwa montowane na przystankach, węzłach przesiadkowych, parkingach oraz w taborze;
d) działania związane z ułatwianiem podróży multimodalnych, polityką parkingową (budowa i przebudowa parkingów typu np. "park&ride", "bike&ride", „kiss&ride”) oraz priorytetyzacją ruchu pieszego i rowerowego (m.in. rozwój koncepcji "bike&ride", ścieżek i tras rowerowych oraz systemów rowerów publicznych/miejskich wraz z niezbędną infrastrukturą);
e) działania mające za zadanie zmniejszenie zatłoczenia miast i ograniczenie ruchu samochodowego w centrach miast (np. ograniczenia w ruchu samochodowym w centrach miast, bus pasy, priorytety w ruchu miejskim dla środków komunikacji publicznej);
f) działania informacyjno-promocyjne (wyłącznie jako część powyższych projektów).
Do wsparcia nie kwalifikują się inwestycje obejmujące prace remontowe oraz bieżące utrzymanie infrastruktury.
Kryteria wyboru projektów - co zadecyduje o przyznaniu dotacji?
Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym dokona oceny i wyboru projektów w oparciu o kryteria wyboru projektów zatwierdzone uchwałą Komitetu Monitorującego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Kryteria wyboru projektów zostały szczegółowo opisane w załączniku nr 5 do Regulaminu konkursu.
Maksymalny dopuszczalny poziom finansowania projektu, czyli przewidywana wysokość dotacji
Maksymalny poziom dofinansowania ze środków EFRR powinien zostać ustalony zgodnie z wymogami właściwych programów pomocowych wskazanych w rozdziale 2 pkt. 3 Regulaminu konkursu jednak nie może być większy niż 85 % kosztów kwalifikowanych.
Ogólna pula środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów
Kwota środków przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach przedmiotowego konkursu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 69 291 200,00 zł.
Więcej informacji na temat naboru znajduje się pod następującym adresem: http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/nabory/34-Zrownowazona-mobilnosc-miejska-i-promowanie-strategii-niskoemisyjnych-2
Źródło: www.funduszeeuropejskie.gov.pl