Fotowoltaika pojawi się na dachach kolejnych marketów w Polsce

Instalacje fotowoltaiczne zyskały szczególne uznanie właścicieli sieci marketów w Polsce. Coraz częściej na dachach dużych sklepów pojawia się fotowoltaika, która w skuteczny sposób ogranicza koszty konsumpcji energii elektrycznej. Jedna z największych sieci marketów w Polsce zainwestuje w kolejne mikroinstalacje.

Mowa o grupie Dino Polska, która w 2021 roku otworzyła 343 nowe sklepy, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu do 255 marketów otwartych w 2020 roku. Na koniec 2021 roku sieć liczyła 1815 sklepów. Na części z nich już od dłuższego czasu są zainstalowane moduły fotowoltaiczne, które produkują bezemisyjną energię.
Równy rok temu informowaliśmy na łamach GLOBEnergia.pl, że zakończono pierwszy etap montażu instalacji fotowoltaicznych na dachach 400 marketów Dino w Polsce. 18 lutego 2021 roku spółka zawarła kontrakt na montaż instalacji PV na terenie trzech centrów dystrybucyjnych o łącznej mocy 3 MW. Grupa Dino liczy na ograniczenie zapotrzebowania na energię elektryczną pochodzącą z konwencjonalnych źródeł. Sieć marketów chce też zredukować generowane w wyniku działalności marketów emisje zanieczyszczeń powietrza w postaci ok. 2,2 tys. ton ekwiwalentu CO2 w skali roku.
W 2022 roku pojawią się kolejne instalacje fotowoltaiczne
Grupa informowała wówczas, że w ciągu 2022 roku zainstaluje panele fotowoltaiczne na dachach kolejnych 400 marketów w całej Polsce. Łączna moc zainstalowana wyniesie ok. 16 MW. Pozwoli to na redukcję emisji CO2 o 12 tys. ton ekwiwalentu CO2 rocznie.
Przedstawiciel jednej z firm instalacyjnych poinformował na Twitterze o współpracy z Dino. Do końca 2022 roku zamontuje na dachach marketów Dino 300 instalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy około 12 MW.
LED-owa rewolucja
Inwestycja w fotowoltaikę to nie jedyne proekologiczne przedsięwzięcie sieci marketów. Dino Polska w 2019 r. ukończyła proces wymiany oświetlenia tradycyjnego na sali sprzedaży marketów Dino na oświetlenie LED, które zużywa o 40 proc. mniej energii elektrycznej. Spółka prowadzi projekt wymiany opraw na parkingach przy starszych marketach Dino na oprawy LED, które zużywają o 75 proc. mniej energii. Parkingi przy nowopowstałych sklepach Dino są już wyposażone w energooszczędne oświetlenie LED.
Źródło: Grupa Dino, Twitter, własne