
Energa-Operator poinformowała na swojej stronie internetowej, że od 29 kwietnia 2020 roku, wznowiła realizację zleceń obsługi mikroinstalacji w lokalach klientów. Zgłoszenia, których rozpatrywanie było do tej pory wstrzymane, będą realizowane zgodnie z kolejnością złożenia dokumentów. Warunkiem realizacji jest to, by użytkownicy zapewnili pracownikom realizującym zadanie zachowanie zasad bezpieczeństwa.
Jak podaje Energa, wizyta montera będzie poprzedzona kontaktem telefonicznym z klientem.
Środki ostrożności
W trosce o zdrowie klientów i pracowników, Energa realizuje wszystkie prace przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności.
W trakcie wizyty montera, klienci powinni zachowywać bezpieczny odstęp od pracownika przystępującego do pracy oraz zabezpieczać usta i nos, tak jak w miejscach publicznych. Klienci powinni złożyć podpis na dokumentach potwierdzających realizację zgłoszenia własnym długopisem.
Czynna infolinia
W związku z zagrożeniem epidemicznym i pracą zdalną, obsługa infolinii Energi została wstrzymana, a kontakt możliwy był jedynie w przypadku awarii lub nieco dłuższą drogą - przez formularz zgłoszeniowy. Od dziś - 4 maja infolinia (801 404 404) jest znów czynna, w godzinach 8.00–20.00.
Dodatkowo w siedzibach Energa ma zamiar przygotować specjalnie oznakowane pojemniki do składania dokumentów w formie papierowej, które można dostarczać w zamkniętych i opisanych kopertach.
Przyłączanie mikroinstalacji
Warto przypomnieć, że w połowie kwietnia Energa, wznowiła przyłączanie mikroinstalacji PV do sieci. W trakcie realizacji zlecenia, elektromonterzy są wyposażeni i zobowiązani do używania środków ochrony osobistej, takich jak płyny dezynfekujące, rękawiczki czy maseczki. Ponadto klienci proszeni są o zachowanie odpowiedniej odległości od pracowników, aby umożliwić im bezpieczne wykonywanie zadań.
Przypadki, w których ze względów bezpieczeństwa realizacja zgłoszenia będzie podjęta po zakończeniu stanu epidemii stanowią kilka procent wszystkich zgłoszeń.
Więcej przeczytaj TUTAJ
Źródło: ENERGA